Vařím, tedy jím

Některé děti je těžké přimět, aby jedly všechno. Zvláště děti vybíravé, opatrné nebo málo zvídavé. Lepší je na ně nespěchat a pak jim dokážete vykouzlit úsměv na tváři.

Některé děti je těžké přimět, aby jedly všechno. Zvláště děti vybíravé, opatrné nebo málo zvídavé. Lepší je na ně nespěchat a pak jim dokážete vykouzlit úsměv na tváři.

Vaření pomáhá vyrůst

Pokud chcete dětem ukázat nové chutě a zbavit je nechuti vůči některým jídlům, máme pro vás jeden trik, který pokaždé zabere: oblečte jim zástěru a zapojte je do vaření. Když dostanou zodpovědnost a jednoduché drobné úkoly, postupně se seznámí s ingrediencemi, které společně utvářejí pokrm… a lépe je přijmou. A až uslyšíme „to jsem vařil já!“, máme vyhráno.

Vaření probouzí smysly

Při vaření získáváme vjemy z komplexní činnosti, která zapojuje jak chuť, tak také zrak, čich a zvláště pak hmat. Hmm, ta vůně smažené cibulky, óó, krásná zralá rajčátka, křup, křup, jak ta čerstvá okurka chrupe mezi zuby, tsss, jak se opékají kousky masa... Když chceme zjistit, jestli jsou těstoviny uvařené, omáčka dobře ochucená či parmezán čerstvý, musíme důvěřovat svým smyslům, protože všechno v receptu napsáno není!

Společné vaření, to je dobře strávený čas

Kromě toho, že zbavíme špatné pověsti pokrmy, které děti nemají rády, prožijeme při společném vaření s dětmi krásné chvíle. Už jen kvůli tomu to děti milují! A kromě toho, že jim dělá radost, je společné vaření zároveň učením i hrou, při níž si rozšíří svou slovní zásobu, procvičí počítání a získají nové vědomosti. Kolik těstovin se má dát do hrnce? Co je to bazalka? Kolik gramů rajského protlaku máme přidat? Proč to mícháme?... Na každou otázku existuje odpověď, plná chutí, a děti k tomu také mají co říct. „Co je to topilambůr, mami?“
Vařím, tedy jím

Hlasujte:
Sdílejte: